greek
  Είστε εδώ: Αρχική Σελίδα arrow Τα Νέα μας arrow Σεπτέμβριος ...ώρα για προσεκτική διατροφή
Καλώς ήρθατε στο δικτυακό τόπο των Ε.Δ.Α.Π.Ε. Κορυδαλλού !

Σεπτέμβριος ...ώρα για προσεκτική διατροφή

Thursday, 05 September 2013

diatrofiΤο καλοκαίρι σιγά σιγά μας αποχαιρετά και οι περισσότεροι έχουν πάρει τα ..κιλάκια τους. Άλλοι γιατί έχοντας περισσότερο ελεύθερο χρόνο τσιμπολόγησαν και πιο πολύ, άλλοι γιατί είχαν περισσότερες ευκαιρίες για φαγητό με παρέα, είτε σε εξόδους είτε σε καλέσματα σε φιλικά σπίτια, βάλτε και λίγο τα παγωτά και λίγο το αλκοόλ...

Καιρός τώρα για εμάς τους μεγαλύτερους που έχουμε περάσει την ηλικία των 60, να φροντίσουμε ώστε τη διατροφή μας να τη διακρίνουν ορισμένα χαρακτηριστικά.

Η αίσθηση μείωσης της απόδοσής μας, που έχει προέλθει από τις αλλαγές που έχει υποστεί ο οργανισμός μας, αλλαγές στη νευρολογική και εγκεφαλική λειτουργία του, στο καρδιαγγειακό σύστημα, στη μείωση της νεφρικής λειτουργίας και γενικότερα στο μεταβολισμό του οργανισμού μας, μας οδηγεί να βελτιώσουμε τη διατροφή μας μια και η σχέση της με τις διεργασίες της γήρανσης και την υγεία των ηλικιωμένων είναι πλέον αδιαμφισβήτητη.

Πρέπει να φροντίσουμε λοιπόν για:

  • Μείωση της πρόσληψης τροφίμων πλούσιων σε θερμίδες, όπως η ζάχαρη, τα γλυκά, τα λιπαρά, για να αποφευχθεί η αύξηση του βάρους. Είναι γνωστό ότι μετά την ηλικία των 30 ετών ο βασικός μεταβολισμός του ανθρώπου σταδιακά μειώνεται. Στην ηλικία των 60, μετά και την εμμηνόπαυση των γυναικών, βλέπουμε έντονες και τις αλλαγές στην σύσταση του σώματος, ενώ οι ενεργειακές ανάγκες των ατόμων είναι ιδιαίτερα μειωμένες.
  • Επαρκή πρόσληψη πρωτεϊνών καθημερινά, για αποφυγή εμφάνισης σαρκοπενίας. Παρατηρείται συχνά μειωμένη πρόσληψη πρωτεϊνών από αυτά τα άτομα, λόγω της απώλειας της γεύσης και των δοντιών. Καλές πηγές πρωτεϊνών αποτελούν τα ψάρια, τα πουλερικά, το ασπράδι αυγού και βέβαια το κόκκινο κρέας, που συνίσταται σε περιορισμένη μηνιαία κατανάλωση, ενώ τα όσπρια είναι μία ιδανική πηγή φυτικών πρωτεϊνών.
  • Ενίσχυση του διαιτολογίου με ασβέστιο και βέβαια με βιταμίνη D, απαραίτητη για την απορρόφηση ασβεστίου. Η έλλειψη βιταμίνης D και ασβεστίου οδηγεί σε μείωση της οστικής μάζας και αύξηση της πιθανότητας κατάγματος. Τη βιταμίνη D την βρίσκουμε στο συκώτι, στα ψάρια και στα γαλακτοκομικά. Οι κύριες πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα τυριά, αλλά το μπρόκολο, το ταχίνι και τα κονσερβοποιημένα ψάρια, αποτελούν εναλλακτικές πηγές ασβεστίου για τα άτομα που εμφανίζουν δυσανεξία στη λακτόζη.
  • Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σιδηροπενικής αναιμίας που συχνά παρουσιάζουν τα άτομα αυτής της ηλικιακής ομάδας. Οι κύριες πηγές σιδήρου είναι το συκώτι και το κόκκινο κρέας, ενώ το σπανάκι, οι φακές και οι ξηροί καρποί είναι φυτικές πηγές, που διακρίνονται για την μειωμένη περιεκτικότητά τους σε κορεσμένο λίπος.
  • Το σπανάκι, τα σκούρα πράσινα λαχανικά, τα ρεβίθια και το μπρόκολο είναι πηγές φυλλικού οξέος, απαραίτητου για την επιβράδυνση της γήρανσης των κυττάρων.
  • Η απουσία βιταμίνης Β12 σχετίζεται με νευρολογικές διαταραχές (πχ. Νόσος Alzheimer) και τη βρίσκουμε σε τρόφιμα ζωικής προελεύσεως όπως το κρέας, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.
  • Η βιταμίνη Β6 είναι αναγκαία στον οργανισμό για τις κυτταρικές λειτουργίες και το νευρολογικό σύστημα. Καλό είναι να καταναλώνονται τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β6, όπως τα ψάρια, τα πουλερικά, η σόγια, τα δημητριακά, ο αρακάς, οι ξηροί καρποί και η μπανάνα.
  • Μετά την ηλικία των 60 μπορεί να εμφανιστεί σταδιακά μειωμένο αίσθημα δίψας, επειδή τα αγγεία σκληραίνουν και δεν εκδηλώνουν σήματα κινδύνου αφυδάτωσης. Γι’ αυτό και είναι απαραίτητη η πρόσληψη νερού, χωρίς να υπάρχει έντονη δίψα. Αφεψήματα, χυμοί φρούτων και ατόφια φρούτα και λαχανικά συμβάλλουν στην ενυδάτωση του οργανισμού.
  • Μετρίαση της κατανάλωσης επιτραπέζιου αλατιού και αποφυγή της κατανάλωσης αλμυρών τροφίμων (π.χ. τυριά, τσιπς, πίτες), συμβάλλουν στην πρόληψη εμφάνισης υπέρτασης. Αντικαταστήστε το αλάτι, ενισχύοντας τη γεύση των πιάτων, με ποικιλία μπαχαρικών και μυρωδικών.
  • Αύξηση της πρόσληψης αντιοξειδωτικών βιταμινών (A, E, C) για ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, της όρασης, της καλής εμφάνισης του δέρματος. Η κύρια πηγή βιταμίνης E στη μεσογειακή διατροφή μας είναι το ελαιόλαδο, ενώ όλες τις συναντάμε σε αφθονία στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.


Συνοψίζοντας, η διατροφή των ατόμων ηλικίας άνω των 60, δηλαδή ατόμων που μπαίνουν στη Τρίτη ηλικία θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα ισορροπημένη και προσεγμένη. Σύμφωνα με τα παραπάνω θα πρέπει να ακολουθείται το μεσογειακό πρότυπο διατροφής και να χαρακτηρίζεται από ποικιλία εποχιακών τροφίμων.

ΠΗΓΗ: Βασισμένο σε άρθρο της Διαιτολόγου - Διατροφολόγου κ. Μαρίας - Φιλίας Παρασκευά

 

Επισκέπτες

 This site has seen 4.585.363 hits to-date.   This site has seen 4.585.363 hits to-date.   This site has seen 4.585.363 hits to-date.   This site has seen 4.585.363 hits to-date.   This site has seen 4.585.363 hits to-date.   This site has seen 4.585.363 hits to-date.   This site has seen 4.585.363 hits to-date.

Δημοσκόπηση

Σας αρέσει ο ιστότοπος μας;

Αποτελέσματα
Οργανισμός Άθλησης & Πολιτισμού-Τομέας Πολιτισμού
Σταύρος Κασιμάτης
Δημοσκόπιο
Βρεφικοί & Παιδικοί Σταθμοί Δήμου Κορυδαλλού
Οργανισμός Άθλησης & Πολιτισμού-Τομέας Αθλητισμού
Δήμος Κορυδαλλού
Cine Παραδεισος
Δημοτικό Κέντρο Επιμόρφωσης Δήμου Κορυδαλλού

Ο Καιρός στον Κορυδαλλό

 Ο καιρός τώρα
Κυρίως συννεφιασμένος Κυρίως συννεφιασμένος
Θερμοκρασία: 23 °C
Monday, 23 Oct
Κυρίως συννεφιασμένος Κυρίως συννεφιασμένος
Θερμοκρασία: 16 ως 24 °C
Tuesday, 24 Oct
Μερικώς συννεφιασμένος με δυνατές βροχές Μερικώς συννεφιασμένος με δυνατές βροχές
Θερμοκρασία: 15 ως 21 °C
Wednesday, 25 Oct
Καταιγίδες Καταιγίδες
Θερμοκρασία: 16 ως 20 °C

Συνδεδεμένοι

Έχουμε 48 επισκέπτες σε σύνδεση

Συνδικάτο

RSS 2.0
ATOM 0.3